CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thursday, April 2, 2009

Terima kasih Pak Lah.....


assalamualaikum dan selamat sejahtera,Pada 2 April 2009,Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi telah mengadap Yang di-Pertuan Agong, Tuanku Mizan Zainal Abidin bagi menyerahkan surat peletakan jawatan serta memohon perkenan baginda bagi pelantikan penggantinya, Datuk Seri Najib Tun Razak. Alhamdulillah segala proses berjalan dengan lancar. Ini bermakna seluruh Malaysia akan menyaksikan tampuk kepempinan kabinet baru yang akan diterajui oleh Datuk Seri Najib Tun Razak. Saya mendoakan agar tampuk kepimpinan baru negara ini akan menjalankan tanggungjawab dengan penuh amanah.


Saya ingin merakamkan jutaan terima kasih kepada mantan Perdana Menteri yang kelima Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi atas segala usaha yang telah dilakukan untuk kepentingan negara ini. Bukan mudah untuk menjadi seorang pemimpin, dan bukan mudah juga untuk mentadbir sebuah negara yang mempunyai pelbagai kaum di dalamnya. Alhamdulillah, Tun Abdullah Ahmad Badawi telah pun berjaya dalam memimpin rakyat di negara kita pada hari ini. Di sepanjang era pemerintahan Tun Abdullah Ahmad Badawi, banyak perubahan yang elah dibawa kepada negara kita, antaranya beliau amat menitik beratkan tentang pembenterasan gejala rasuah yang di mana menjadi barah dalam negara kita, alhamdulillah, masyarakat semakin sedar tentang keburukan rasuah, kesedaran ini boleh kita nilai daripada jumlah tangkapan pesalah-pesalah rasuah di negara kita yang semakin hangat di paparkan di dada akhbar. Maknanya, masyarakat sudah mengambil berat tentang gejala yang hina ini.


Sepanjang pemerintahan Tun, beliau telah berjaya mengarus perdanakan sektor pertanian, dengan slogan "pertanian adalah perniagaan", kesannya pada hari ini, sektor pertanian adalah sumber ketiga negara dalam menjana ekonomi negara kita. lihat sahaja negara Jepun, walaupun negaranya maju dengan pembangunan daripada sektor pembuatan, tetapi rakyat negara mereka terpaksa membeli makanan seperti sayur sayuran, buah-buah dengan harga yang tinggi sekali. Alhamdulillah, Tun Abdullah Ahmad Badawi telah meletakkan sektor pertanian sebagai sumber kekuatan negara kita dan kesannya, negara kita tidak mempunyai masalah yang besar daripada segi makanan disamping kemajuan daripada segi sektor pembuatan.


Walaupun tempoh pemerintahan Tun Abdullah sangat singkat, bagi saya beliau telah pun menjalankan tugas dengan baik. Pelbagai cabaran yang telah ditempuh bagi memastikan negara kita terus aman dan damai. Saya mendoakan agar Tun Abdullah Ahmad Badawi dipermudahkan segala urusan di dunia dan di akhirat. Ameen.

1 comments:

Anonymous said...

salam.. aku juga berterima kasih kepada Allah, kerana negara telah memberi anugerah pemimpin terbaik seperti paklah. kita same2 doakan kesejahteraan beliau.