CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Saturday, January 17, 2009

Bersama merubah pemikiran mahasiswa Apex


Assalamuaikum dan selamat sejahtera.
Alhamdulillah, USM telah pun menyelesaikan proses pilihan raya dan perlantikan MPP 2009/2010.
Perlantikan MPP pada kali ini telah menyaksikan bakal-bakal pemimpin pelajar dalam kepimpinan MPP Universiti APEX yang pertama. Sehubungan dengan itu, sebagai mahasiswa yang berada dan yang akan menjadi produk universiti APEX pertama negara, kita seharusnya bersama-sama untuk bersedia untuk merubah mentaliti kita kepada mentaliti yang terbuka dan global.

Mahasiswa juga perlu untuk berfikir bagi melahirkan idea-idea yang baru untuk kemaslahatan bersama. Untuk melahirkan idea-idea yang baru,mahasiswa perlu untuk melengkapkan diri dengan ilmu-ilmu dan isu-isu berdasarkan fakta dan membuat penilaian berdasarkan fakta-fakta yang sahih.
Corak pemikiran mahasiswa perlu bersifat menyeluruh iaitu bukan hanya berpandukan kepada satu sumber sahaja. Corak pemikiran seperti ini akan membolehkan mahasiswa menjadi matang dalam berfikir.

Akhir kata, bersama kita merubah corak pemikiran kita sebagai mahasiswa Universiti APEX..

3 comments:

Wan Fara said...

tahniaahh !!

USM Daily said...

Tahniah krn telah dipilih sbg YDP MPPUSM 08/09. Semoga tanggungjawab yang diberikan dapat dilaksanakan dengan baik.

Cik Fadz said...

well..rasenya ak xwish lg kot kt ko...congrates k..sbg YDP sidang ni..hope byk bersabar n cekal dlm perjuangan..kitorg sntiasa ada kt blkg ko..ehh,salah la..Tuan YDP..hehe